To σχολείο μας

Σύντομο ιστορικό της λειτουργίας του σχολείου

Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο  Ηγουμενίτσα  λειτουργεί από το 1990. Είναι 2/θεσιο και αριθμεί 12 μαθητές. Συστεγάζεται με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας κοντά στο λιμάνι. Γειτνιάζει  με παντοπωλείο, φούρνο και τράπεζα, γεγονός που ευνοεί την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων από τους μαθητές μας. Η γειτονιά είναι ευαισθητοποιημένη και έχει αγκαλιάσει τους μαθητές βοηθώντας στην ομαλότερη ένταξή τους.

Σημαντικό ρόλο προς την κατεύθυνση της ένταξης διαδραματίζει η συστέγαση με το 2ο Δημοτικό όπου σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων πραγματοποιούνται κοινές δραστηριότητες στα πλαίσια της  συνεκπαίδευσης όπου  οι μαθητές μας συνυπάρχουν αρμονικά και συνεργάζονται. Στο Ειδικό Δημοτικό εργάζονται 4 δασκάλες, μία γυμνάστρια, μία ψυχολόγος, μία κοινωνική λειτουργός, μία εικαστικός και μία λογοθεραπεύτρια.

Βασικοί στόχοι και επιδιώξεις του Ειδικού Σχολείου

Η εκπαίδευση των ατόμων με μειονεξίες ή ιδιαιτερότητες ή με αναπηρία σήμερα λαμβάνει χώρα στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και στα Τμήματα Ένταξης. Και στα δυο αυτά εκπαιδευτικά πλαίσια σκοπός είναι μέσα από εξατομικευμένα προγράμματα ο μαθητής με ιδιαιτερότητες (αναπηρία) να αναπτύξει στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες του και να ενταχθεί όσο το δυνατόν ομαλότερα στο σχολικό και κοινωνικό σύνολο. Σκοπός λοιπόν των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής ή αλλιώς των ειδικών σχολείων είναι η υποστήριξη του μαθητή με αναπηρία ώστε να προαχθεί σωματικά, νοητικά, συναισθηματικά, κοινωνικά και ηθικά και τελικά να ενταχθεί στο οργανωμένο σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον μέσα σε κλίμα ισοτιμίας, ελευθερίας και σεβασμού της προσωπικότητάς του.

Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους του ειδικού σχολείου είναι η μέγιστη δυνατή αξιοποίηση και καλλιέργεια των δυνατοτήτων του μαθητή με αναπηρία και παράλληλα η ανάπτυξη βασικών μαθησιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Συνυπολογίζοντας πάντα τις ιδιαιτερότητες και τις ξεχωριστές ανάγκες κάθε μαθητή στόχος είναι η κοινωνική προσαρμογή του και η επίτευξη του ανώτερου δυνατού επιπέδου αυτονομίας καθώς και η ανάπτυξη όλων των απαραίτητων δεξιοτήτων που θα προάγουν την συνύπαρξη με τους συνομηλίκους.

Με εξατομικευμένα προγράμματα και με συνεργασία εκπαιδευτικού, ψυχολόγου, κοινωνικού λειτουργού, λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, επιδιώκεται η ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή με αναπηρία και επιπλέον η ανάπτυξη και καλλιέργεια νοητικών ικανοτήτων, κοινωνικών δεξιοτήτων και γνώσεων απαραίτητων για την εξέλιξη και ένταξη του μαθητή στην κοινωνία. Έτσι βασικός στόχος είναι ο μαθητής με αναπηρία να αναπτύξει βασικές μαθησιακές ικανότητες (ανάγνωση, γραφή, καλλιέργεια προφορικού λόγου) στο βαθμό που του επιτρέπουν οι ιδιαίτερες ανάγκες του, δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης και αυτοεξυπηρέτησης, βασικές ικανότητες.

Δραστηριότητες του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηγουμενίτσας